Svårt att somna...


Soffan blev alltid en plats för tankar, jag kunde ligga där, lutade bak huvudet och försvann i mina drömmar, som i skolan försvann jag bland molnen, lärarna kallade mig dagdrömmare på kvartsamtalen, jag vart varken glad eller sur över det.

Jag fick tid att tänka, fick fundera.

Än idag finner jag mig försvinna bland folk, för mig själv eller på jobbet, fast där kanske jag inte sitter på samma sätt men visst finns det tillfällen då jag glider iväg.

På senare tid har det inträffat rätt mycket, jag har tänkt en hel del, låtit mitt huvud flyta bland molnen. Anledningen till det är ganska enkel, inom en snar framtid kanske mitt liv förändras, det kan gå hur som helst, jag hoppas på det bästa men fruktar för det värsta, jag har nästan väntat i 7 år på det här.

Du formade mig till den jag är idag, du fick mig att visa saker som jag ofta höll för mig själv, du visade mig hur vacker kärlek kunde vara. alltid fanns du där för att hålla mig ovan vattenytan, alltid fanns du där, du kunde förstå vartenda ord jag skrev, du visste ifall jag ljög, du visste ifall jag talade sanning, du kände mig.

Dessa år gick så fort, dessa år fick jag känna allt vad kärlek innebar, glädje, sorg och ensamhet men också lycka, tårar av den goda sorten och jag fick känslan av att det fanns en speciell person där ute för just mig.

Jag lyssnade på vartenda ord du sa, jag låg vaken om nätterna för att jag va orolig för dig, jag funderade på dagarna över vad du gjorde, hur du klarade alla motgångar när jag hjälplöst fick stå vid sidan och se på medans du drogs med olycka, jag stod ständigt upp för dig och det kommer jag fortsätta med.

När nån gav mig styrkan att klara allt så gav den mig dig, du va allt jag behövde för att klara alla motgångar, du va allt som krävdes för att jag skulle klara av att lyfta jorden på mina axlar. Med dig så svävar jag ovan marken, med dig går jag på vattnet, med dig är jag odödlig.

När jag tittar på dig, smeker din kind och ser djupt in i dina ögon så ser jag en framtid, jag ser en framtid där allt är så bra som det bara kan bli, jag ser en framtid där jag gör allt för att göra din lycklig, jag ser en framtid där jag erkänner att jag inte är perfekt men gör allt för att få vårt liv att bli det.

Efter 7 år är jag underbar för dig, efter 7 år så är jag finast på jorden men efter 7 år så kan jag säga med klarhet att du är något jag aldrig kan vara utan, du är och kommer alltid vara min stora kärlek, endast du, bara du.






Kommentarer
Postat av: L

Jag älskar dig <3

2011-01-25 @ 11:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0