Jag blandar det bra med det mindre bra..

Efter all denna tid hoppas jag att vi känner varann, efter all denna tid kan du läsa mig som en öppen bok, efter all denna tid så borde du veta att mina ord är sanna.

Jag fantiserar om att smeka din kind om 40-50 år på samma sätt som jag gjorde idag, jag fantiserar om att stå en kväll som denna och dansa med dig i vårat vardagsrum medans barnet sover, två vinglas som på bordet står, levande ljus överallt som gör dig bländande vacker en kväll som denna.

Jag blandar det bra med det mindre bra, vet vad vi gått igenom och troligtvis blir det mer, jag ser fram emot att se bortom kullen, bortom bergen, bortom den vackra himlen i horisonten. Får jag dela allt med dig så blir det bra, det blir intressant, det blir älskvärt.

Vi ger det en chans denna gång, vi lägger allt åt sidan och ägnar en stund åt varann, ge mig en bit av dig så ger jag en bit av mig, jag ska aldrig göra dig besviken, jag ska alltid ställa upp och jag ska alltid finnas för dig. Mitt hjärta har slagit ett extra slag för dig sen jag såg dig första gången, jag visste från dag ett att du var något jag aldrig skulle kunna glömma, något jag nog aldrig skulle kunna leva utan, det skulle bara kännas fel, det skulle inte vara rätt för det känns som att jag blivit skapad för att göra dig lycklig.

Vi har gått om varann tidigare, aldrig kunnat se en potensiell sanning, kanske det vi borde förstått från dag ett, att det skulle vara du och jag för i ärlighetens namn, vi är fina ihop.

Idag drömmer jag om dig, imorgon drömmer jag om oss och i framtiden berättar jag förhoppningsvis historian om du och jag som blev vi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0