Där allting började...

Nu sitter jag här, där allting började.

I mitt barndomsrum, där jag bollade mina tankar mellan fyra väggar, här växte man upp, här levde man under en väldigt lång period.

Här finns alla minnen, här fanns så mycket glädje men här rann även många tårar från mina kinder. Jag kan komma ihåg vem jag var när jag sitter här, jag minns tillbaka, all kärlek jag känt i detta rum, alla vänner som jag skrattat med här, alla värmande leenden.

Jag känner värmen då mitt första hej till dig sades här, för 7 år sen fann jag dig, nu står jag förvisso ensam men jag är glad för allt som delades i detta rum.

Anledningen till att jag sitter i mitt gamla rum är för att min syster fått lämna sin lägenhet då hon bott i andra hand, hon fann ingen ny i tid tills "vräkning" som det heter så då erbjöd jag att flytta hem till mina föräldrar så hon kunde låna min lägenhet.

Varför kunde inte hon flytta hem till föräldrarna?

Jo för att jag kommer helt enkelt bättre överens med min käre mor, mamma och syster är för lika varann, för korta stubiner haha. Dessutom så är det närmare till dagis för hennes dotter och även mer centralt än päronens hus, jag har ju ändå bil så det funkar för mig.

Vad gör man inte för sin familj? Dessutom så får jag spendera en massa tid med mina småsyskon (3år och 5år) så det blev rätt bra ändå!

Nu ska jag sitta här och ta in alla tankarna i detta historiska rum hehe, känna allt igen som man kanske glömt när barndomen lämnade mig.



Listen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0