25 fuckin vårar, 25 brustna hjärtan...

En vårdag i april fyllde han år, en vacker solig och varm dag i april, fyllde han år. Jag blev 25 år gammal en solig, varm vårdag i april, närmare sagt 15'e april.

Kvällen rullar in och jag tittar mot lite enstaka paket som man fått öppna, sjukt nöjd över sakerna man hittills fått. Får chansen att kryssa för en hel del på min lilla önskelista som mor min bad mig att göra hehe.

Nummer ett på min lista är ju ändå fortfarande du, jag skrev inte ner det, jag berättade det heller inte för någon, men du vet nog det, jag vet det definitivt men vad ska man göra, bara att titta förbi, drömma om sommaren för att slippa alla dessa känslor som slår en till marken när man blinkar till och är omärksam.

Jag såg dina ögon mitt emot mig när jag vaknade imorse, jag smekte din kind där du låg alldeles tyst, såg ditt vackra hår ligga längst din hals, din lilla hand liggandes i min och jag kände hur livets energi gick mellan oss. Vad skulle jag ha sagt för länge sen, vad skulle jag ha sagt nu när du låg där bredvid, fanns inga ord som beskrev tanken, fanns ingen tanke som beskrev känslan, fanns ingen som kunde förstå förutom du.

Ikväll sätter jag mig på taket, en öl i handen så skålar vi till himlen, stjärnorna ser ner över mig och månen talar mitt språk, du min kära är långt borta men tanken finns hos mig, hjärtat slår än. Jag ser upp mot den som jag ser mot dig, min beundran är stark, lika stark som ljuset som lyser ner på oss.

Inatt hade jag velat sitta där på taket med dig, bara du och jag, skrattandes med kärleken i vårluften, låt mig visa dig himlen så som den bör se ut, låt oss försvinna i natten tills vi en solig lördagmorgon vaknar upp till ännu ett vårväder.

Min kära, du är allt och du är ingen, 25 fuckin vårar, 25 brustna hjärtan, vi börjar om och ser framåt mot 25 vårar till, jag önskar jag kunnat säga allt till dig, vem du nu än är, var du nu står, var du nu finns.

Du är vacker, det vet du, insidan som ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0