Ensam en kall sommarkväll

Tids bort försvann du, ensam stod jag här, en värme vi alla har delat infann sig.
Ståendes här en kall sommarkväll, utomhus fanns vi tillsammans, utomhus står jag nu här ensam. Längtan blev ofta olidlig, längtan tog heller aldrig slut.

Längtan visste bara ditt namn, längtan såg bara dig..

När himlen stod still så såg jag ut över allt, hur sakta solen lämnade dalarna, träden och alla berg. Sjön va stilla, fåglarna borta och mörkret infann sig, kylan hade inget här att göra en varm sommarkväll.

Gruset under mina skor, den långa slingrande vägen framför mig, ängarna som aldrig verkar ta slut, skogen bortom kullarna och himlen bortom dem.

En lång väg hem, en kall ensam lång väg hem.
Nu längtar jag hem, nu längtar jag hem till dig, nu känner längtan bara till ditt namn, den ser bara dig..

En ensam lång väg hem...


Kommentarer
Postat av: Linda

vad fint du skriver, du!

2010-07-18 @ 00:24:47
URL: http://inlindaland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0