Jag avundas en idiot...

Du ser på honom med andra ögon, kärleken lyser igenom, trots brister så älskar du honom, trots olycka så vill du inte se nåt annat än honom. Du vill andas in hans andedräkt när han ligger intill dig, du vill höra honom rabbla ditt namn i sömnen när han sover, veta att du är hans allt.

Jag avundas en idiot.

Jag önskar jag kunde ringa dig mitt i natten, kanske onykter och säga att jag är på väg.

Jag önskar jag kunde komma och gå som jag ville, aldrig känna mig låst, aldrig känna mig kvävd.

Jag önskar jag kunde säga att tiden inte fanns till och spela på dina känslor.

Nej det gör jag inte, jag önskar inte att jag sårade dig, jag önskar inte att jag va sån.

Jag önskar att du såg mig för mig och att du älskade allt.

Jag önskar att jag kunde ge dig allt, allt jag har och äger, mig, precis allt.

Jag önskar att jag fick visa dig världen genom mina ögon.

Jag önskar att jag fick hålla ditt hjärta i min famn, skydda det mot ont, kyla och sorg.


Jag avundas en idiot, inte för att han är som han är utan för att Du älskar honom...


Kommentarer
Postat av: L

:'(

2010-12-08 @ 02:14:08
Postat av: Jenny

Alltid lika vackert

2010-12-22 @ 00:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0