She's home..

Det blå skenet, varmt vatten.
Vattnet glittrar i små ledlampor, vackert när allt ser ut som kristaller.

Jag står och beundrar det i mitt nedsläckta badrum, ensam i duschen står jag bakom draperiet.
Skepnaden drar förbi dörren som står på glänt, jag kan se genom gläntan att hennes hand sakta drar upp dörren.
Hon drar handen längst handtaget och puttar sakta upp dörren, försöker inte skapa nåt oväsen.

Hennes siluett glider in i de mörka badrummet, ljuset bakom henne glider längst hennes axlar, smeker hennes hals, hennes vader och lår.

Jag står tyst och ser på när hon sakta går in, drar upp draperiet och smyger in i min blåa värld.
Hennes leende glimmar i det blå sken som vattnet ger ifrån sig, ögonen glittrar som diamanter.
Vi står tillsammans och beundrar detta sken, allt runtom blir vackrare, jag ändrar värmen på det klara vattnet och dioderna ändrar färg, en varm vacker röd pulserar ut och ger en varm känsla där vi står.
Hon håller om mig och det går vidare..

Allt detta pga ett duschhandtag..


Clouds & Stripes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0