I forgot where i put it..

När jag sitter och tänker, i huvudet glider det förbi bilder, bilder på dig och mig, de känns så långt borta..

Känns som att jag tappat bort mitt hjärta, de försvann när jag tänkte ge det till dig, jag glömde vart jag la det.
Jag har letat överallt men hittar inget, tomt var jag än letar, jag börjar bli nervös för jag vill inte att du ska vända mig ryggen, vill inte att du ska försvinna, vill inte att det ska ta slut innan det börjat.

Du håller i det när du är här, när du är borta så ligger det och väntar, jag kan snegla ut mot vardagsrumsbordet, där brukar det ligga när du inte är här, väntandes på dig. Men vart har det tagit vägen nu?

Jag får hoppas att du tog det med dig när du gick senast, att de ligger hos dig, i din famn, att du skyddar det mot allt ont och att du värmer det, jag får hoppas att de är så det är...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0