To hard for a ordinary guy

Vissa saker ska vara så svåra ibland.

Jag hör av mig för att få höra din röst, du svarar men du säger knappt nåt.
Jag blir kallad dum och jag förstår sen inte varför jag ödslar min tid på något som känns så långt borta.

Jag tänker på dig när du satt på en kall parkbänk och lät ögonen bli alldeles glansiga medans du förklarade hur dåligt de va att jag gillade dig.
Jag stod mot dörren när du tveksamt bad mig gå, tårarna rann längst din kind och vi sa adjö.

Jag satt i soffan hos dig och förklarade hur jag kände, du tittade på mig medans jag berättade hur fin du va och vad ja inte klarar utan dig. Du grät medans jag satt, du klarade inte mer sa du medans du hade gråten i halsen, tårarna rann längst mina kinder.

Jag låg i soffan och kände hur jag gick sönder medans du berättade om att du hade känslor för nån annan, du ville aldrig såra mig men du lyckades ändå med bedriften att göra det. Du valde nån annan när du själv visste att jag varit det bästa valet i alla lägen.

Jag såg hur dom sårade dig men du ville inte lyssna, jag såg hur dom utnyttjade dig men du ville inte lyssna, du sa en gång att jag va ängeln som skulle rädda dig från allt ont men du lät mig inte rädda dig när du som mest behövde det, nu är du bara förlorad och det gör ont att se på.

Jag ville göra snöänglar med dig som din dröm berättade om, jag ville hålla din hand och visa att jag kan vara värd en extra titt, vara värd en extra tanke, vara värd ett leende och en kyss.
Jag ville skratta, le och gråta med dig, på gott och ont, ge dig det du behöver och finnas där i alla lägen, tiden är inte förlorad och jag hoppas hela tiden att du ser nåt hos mig när tiden är mogen.

Alla dessa jag, alla dessa tider, på tok för mycke för en vanlig kille, på tok för mycke för en vanlig jag...

Kommentarer
Postat av: Jonna

kanske är så att du inte är en vanlig kille?

:)

2009-01-04 @ 13:32:28
URL: http://vackerheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0