A new year....

Raketerna visslade iväg 2009 var här, alla vännerna stod runt mig medans jag tittade upp mot himlen.
Fanns så många jag tänkte på i dessa stunder, så många men ändå så få, bara tankar som for upp i huvudet.
Man stod fortfarande ensam, man försvann lite bland alla lyckoönskningar, det var nog mitt eget val att försvinna lite.

Få stå ensam en liten stund va inte så dumt, nackdelen är att man minns hur ensam man är egentligen och hur bra vissa har det jämte en själv. 

Från att nån saknar en person söder om sverige till att nån firar jul och nyår utomlands. Från att nån firar inte allt för långt ifrån en men ändå tillräckligt långt bort för att vara föööör långt bort.

Sms i massor om gott nytt år osv, hoppas bara det blir gott, bättre än 08, snälla...

Nu till ett litet minne.

Jag stod där när jag tänt raketerna, satte ner ena handen i jackfickan och kände tändaren. Minnen slog mig flera gånger då tändaren i jackfickan betydde något väldigt mycke, ett fint minne.
Varje dag gick jag runt, varje gång jag ville minnas så satte jag ner handen i fickan och där va du igen, alla minnen, alla tankar, ljuva tankar...

Minns även den dagen då jag tog upp tändaren ur fickan och sa till en vän hur mycke den tändaren hade sårat mig, sen slängde jag den in i skogen. Ibland saknar jag den tändaren, inte för att jag röker elr nåt utan för att den fick mig att minnas...

God natt....


Kommentarer
Postat av: Jonna

gud du verkar ha många minnen från fina flickor :)

lyllos dig, jag har bara minnen från dumskallar i princip.

hoppas än en gång att din nyår blev bra, du kan skriva till mig på facebook om du vill ha mitt nya tillfälliga nr. eftersom jag bytt pga stulen mobil. Puss

2009-01-02 @ 20:37:43
URL: http://vackerheten.blogg.se/
Postat av: Jonna

nää de där är ingen silverfisk hörrö. han va stor som fan. typ som en enkrona på längden :S

2009-01-02 @ 21:33:55
URL: http://vackerheten.blogg.se/
Postat av: Jonna

jag är glad för dig :) och håller dessutom hårt i att det INTE är en silverfisk. :D

2009-01-03 @ 12:20:47
URL: http://vackerheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0