tryin to get your attention

It's you I see but you don't see me
And it's you I hear so loud and so clear
So I look in your direction
But you pay me no attention

So you know how much I need you
But you never even see me, do you?
And is this my final chance of getting you?

And you know how much I need you
But you never even see me...




Vad ska man göra när du inte ser mig?
Jag vinkar så intensivt å försöker få din uppmärksamhet, ja verkade ha den förut men nu är det annorlunda, allt är annorlunda.

Jag vet att jag nog kan göra dig så oerhört lycklig om du ger mig en chans, haha fan va larvigt de låter skulle en del säga men jag bryr mig inte, säg vad ni vill, jag lyssnar nog ändå inte.
En lycklig stund, en oerhört lycklig stund tror jag vi skulle få iallafall, är det inte så alla vill ha det? Jag vill det iallafall, bara få känna sig behövd...

Radera ut Daniel, låt mig försvinna en stund, bli osynlig å se vad som sker, vad hade hänt om jag inte fanns, hade det varit annorlunda nu? Hur hade du gjort? Vem hade sagt allt fint som du förtjänar?

Många gånger har jag tänkt så, funderat på hur världen elr snarare hur min värld hade sett ut, vad folk runt om mig hade gjort, har jag gjort nån inverkan? Har jag hjälpt nån? Har mitt liv betytt nåt för nån förutom min familj?

En del säger att det låter dystert men så känner jag, gå hem ensam och lägga sig ner en stund å fundera över ens situation, man ska inte grubbla för mycket men hur kul är det att stanna upp en dag å känna att nu har nåt gått totallt snett, göra det som känns rätt i alla lägen utan att tänka på konsekvenserna.

Det kan bli så fel, jag fungerar på så sätt att mycket känslor släpps ut, har jag nåt problem så kanske jag stänger ute folk men det är inte ofta, jag säger ofta hur jag känner, vad som utmärker en person osv, kanske inte de jag inte gillar med den, de håller jag nog för mig själv om jag inte blir för sur.

Men ibland känns allt så oerhört orättvist, ibland känns det så oerhört ensamt och jag ser folk lyckliga tillsammans å jag unnar dom allt gott men vad är planen för mig? Är det meningen att jag ska hjälpa andra? Det är ändå det som får mig att må ganska bra, elr jag släpper tankarna om mig då, oftast men sånt kommer ju alltid tillbaka när jag väl är ensam igen...

Hade jag haft kraften så hade jag hjälpt er allihop om de betydde att jag dör på kuppen, det spelar ingen roll, komiskt nog e jag inte rädd för döden, jag fruktar den inte, många gånger tänker jag att om nåt går snett i den här situtationen och jag hamnar i ett dödläge så ler jag bara, för jag vet att jag har gjort tillräckligt för att bli ihågkommen, tillräckligt för att känna mig stolt över mitt liv även om det vart kort. Men nu ska jag inte dö, hoppas jag iallafall hehe.

Vad är det jag vill säga med allt det här? Det vet jag faktiskt inte själv ens, jag bara printar ut mina tankar medans Coldplay spelas i bakgrunden det är allt, kul kan det vara ibland, speciellt att se resultatet.
Fan vad ja längtar till konserten, kommer bli så underbart, å Louise se till att fixa biljetter ;) hehe.




Kommentarer
Postat av: Kajsa Katt

ja menade dig! :)

du e bäst!!!

jag är såå såld!!!

2008-07-13 @ 18:59:31
URL: http://kajsaankarudd.blogspot.com
Postat av: Ullis

Jo det är så sant !

2008-07-13 @ 21:47:15
URL: http://ulrikalinde.blogg.se/
Postat av: f

När kan du fixa det?:)

2008-07-14 @ 00:17:43
URL: http://fhammar.blogg.se/
Postat av: Jonna

fint skrivet.

känner igen mig mkt i det du printar ner.. att man hjälper andra, ställer upp och alla runt om en har sin partner, har sin kärlek medans man står där själv.. jag antar att det är så du menar?



Men i vilket fall så tror jag det finns kärlek där ute för alla, din har bara inte kommit än.

KRAMAR

2008-07-14 @ 11:04:50
URL: http://vackerheten.blogg.se/
Postat av: f

Vad heter du på msn då?

2008-07-14 @ 13:39:16
URL: http://fhammar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0