Like a breeze

Vinden tar tag i mig, träden svajjar i musikens tecken, små ljud flyger längst trädens grenar.
Jag står ute på ängen i en solnedgång, vinden vill nästan lyfta mig från marken, inte häftigt, plötsligt utan svagt och försiktigt.

De långa gräset använder vinden för att komma mig nära, tonerna går längst kroppen, genom mig, genom gräset, ut i det fria. Solen badar i rosa toner, orange, gult och blått, lite lila, vackert alltihop. En tår rinner ner längst kinden på mig, att ta in allt de här vackra har fyllt mig till gränsen, speciellt när jag känner din lätta beröring i nacken....

Dina läppar drar längst min axel, fuktar ner min hud lite grann, jag ryser ännu mer nu. Du viskar i mitt öra att du älskar mig sen tar du tag i min hand och vänder mig om, tar upp min hand och kysser den, faller sen till gräset och ber mig följa med ner.

Mörkret har fallit och vi ligger och tittar på stjärnorna, ängen har fått en mörkblå lysande ton, dina ögon glimmar mer än nånsin nu. Allt lyser så starkt och återigen faller en tår från min kind och du frågar varför, jag svarar

När världen öppnar sig, visar sin vackraste sida, inte bara en natur som vi alla vill skåda, en natur som vi alla vill älska, en natur som vi faktiskt alla älskar, när den visar nåt som är så mycke vackrare än den mest underbara utsikt, de mest underbara skådespel natur kan åstadkomma, när den har gett mig dig, då är jag tacksam, inte för att jag älskar dig utan för att naturen lyckats ge mig ro, ge mig kärlek och ge mig en sån fantastisk människa som du e, då är jag för evigt tacksam och jag ser ut över den här ängen varje dag och tackar den för varje dag jag får med dig..

Hon la sitt huvud på min axel, sa i love you och somnade in... God natt..

Kommentarer
Postat av: Jonna

fint som alltid daniel :)

2008-07-08 @ 22:10:16
URL: http://vackerheten.blogg.se/
Postat av: Fredddan

ja och nu kommer en liten hemlis här jag fick lov att sova med nattlampa en vecka efteråt lite pinsamt men men men nu har det ebbat ut hahah men den filmen satte verkligen griller i huvet på en

2008-07-09 @ 20:23:47
URL: http://freddanofsweden.blogg.se/
Postat av: Kajsa Katt

där bev jag stum...

2008-07-10 @ 12:30:08
URL: http://kajsaankarudd.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0