My past

Imorrn bär det av till Göteborg, kommer nog bli kul.

Va och hämtade lite lådor hemma hos mor min i vårat garage, suttit och kollat igenom en nu från gamla tider, saker man gjort i tidig ålder, bilder som ritats, skolgrejs.

Hittade längst ner en massa bilder, lite svartvitt från skoltiden då vi framkallade svartvit film i skolan, bilder från tiden då man va en liten knatte, vänner man haft, vänner man förlorat.... Ser folk som idag inte har det så väldans bra, folk som har de svårt fastän dom kanske inte riktigt erkänner det, en hård uppväxt, jag va en del av den fast jag fick komma hem till ett bra hem.

Vänner som försvann, vänner man inte sett sen barnsben, vart är ni nu? Jag såg en av dom på bilden, han försvann från mig när jag va runt 8-9 år, vart är han nu? Han flyttade hem till Panama sas det, han va lite av en bråkstake men innerst inne va han en bra kille. När jag tittar på bilden så känner jag smärta och känslan av att han inte finns kvar i den här världen ligger över mig, det skulle inte förvåna mig men jag hoppas att han finns kvar.

Hittade även en bild på min kära farfar, fan va jag saknar honom ändå, han har inte funnits mycket i mitt liv, åkte tillbaka till Chile när jag va 5 år och såg honom inte förrän vid mitt besök där när jag va 16. Nu går dagarna och han blir inte yngre, far min berättar om hur han mår och det gör ont, Jag måste dit snart känner jag, få se honom åtminstone en sista gång.

Sen kom den bilden som det brast för mig, bilden på farmor. Att hon försvann förra året gör ont, något fruktansvärt, hon va verkligen en mäktig människa, full av liv och lust. En person man aldrig riktigt kunde bli sur på för även om hon var arg så kunde man inget annat än älska henne. Hon höll ihop hela släkten med sitt järngrepp och visade varenda person hon mötte innerlig kärlek.

Folk valfärdade till henne när hon försvann från oss, från hela världen kom det släktingar. 5 på morgonen försvann hon, jag blev väckt då av mor min som berättade det, S sov hos mig då, tack för kramen.

Hittade senare en bild som jag blev glad av igen, en bild av lilla mig, måste nog va kanske 2 månader, maybe more, sen även en bild på mor å far, ihop haha underligt det såg ut =) men men dom skildes ju när jag va runt 6 år tror ja så va fan :P

Dom såg iallafall rätt kära ut å där låg även jag i morsans famn, gulligt.
Det var en känslosam låda må ja säga och det va även kul att dela med mig av min upplevelse.

Tack L för dom fina sms'en dom värmde när dom behövdes =)

Kommentarer
Postat av: Charlotte

hej hej :)

2008-01-22 @ 12:37:49
URL: http://CharlotteJohansson.blogg.se
Postat av: jockonda

mm bilder håller så mkt av ens minnen, ens liv.. kommer ihåg förut när jag föreställde mig att mitt hus skulle börja brinna, då tänkte jag att bilderna(foton) var de jag skulle försöka rädda i första hand..de ger så mkt
(=
kramen

2008-01-25 @ 00:38:38
URL: http://jockonda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0