You inspired me

Surfar mellan bloggar, lyssnar på trance och känner alla tonerna tätt intill mig, spelar ganska högt, sovrummet vibrerar.

Får se en bild på lite skisser, jag älskar fan att rita, de händer inte så ofta dock, tyvärr.
Läser vad hon skrivit och ser med förundran på hennes skapelser, fastnar för hennes träd.
Träd får mig alltid att fundera, tänka på saker, saker som ibland kan kännas jobbiga men ibland även kan få en att må underbart.

Dom växer sakta men så en dag så står dom där, ståtliga och vackra, blommar ut i all sin storhet och visar vem som är kung i skogen. När jag tittar upp ser man ålderdom, man ser en historia bland alla löv, år in och år ut så faller dessa löv ner och bildar nytt liv, en ny framtid.

Vi fungerar ju likadant, vi håller inte ut i samma livslängd men vi skapar en historia om oss själva.
Nu är det upp till oss att lyssna till trädens, trädens historia och vakna upp ur dvalan för snart är sommarn här och då blommar träden igen.



Kommentarer
Postat av: jockonda

(= vackra träd.. du kan din "Picasso"-sida.. :)
det är en så lätt meditation och ett sätt att koncentrera sina känslor och tankar
kram

2008-02-24 @ 18:13:27
URL: http://jockonda.blogg.se
Postat av: Daniel

japp =)

2008-02-24 @ 19:12:42
URL: http://thelifeofdaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0