the day after the other one

Min födelsedag den gick runt hörnet för ett tag sen nu, det va trevligt. Bli mailbombad av facebook är aldrig fel, inte av vänner som säger grattis iallafall.

Jag har fina människor runt mig det har jag, men det känns ibland som att det finns en liten gräns mellan mig och alla andra, vissa personer har suttit väldigt nära den där gränsen och ja har kunnat berätta saker som jag känt osv, personer som nu kanske inte finns runt mig längre, dom försvann.

Ibland när jag sitter hemma i min soffa önskar man att det satt nån bredvid en, nån som förstod, nån som kunde lyssna. Jag är inte ledsen, jag är inte deppig, jag har inte gått sönder, jag behöver väl bara en person att dela nåt med i guess. Vem som helst duger inte heller som en viss "S.A" tror, det funkar inte så, det måste va någon med lite glans, lite omtänksamhet. Jag kanske drömmer för mycke om filmvärlden med dess perfekta slut och fina historier, men vem vill inte ha det så?

Såg en reklam för nån dag sen som handlade om Nordea, en Gubbe som gjorde samma saker dag in och dag ut, vaknade, gjorde frukost, åkte till jobbet, åkte hem, åt, gick å la sig och så om igen. Sen fick man se det några gånger och jag förstod att just så där har vi det, allihop, fy fan va tråkigt det är. Göra så varje dag för att sen "go wild" på helgen och sen börja om igen, är det värt de?

Ibland tycker ja inte det, men vad ska man göra åt saken? Hänga sig? Njaaa tror inte riktigt det, finns för många som ja sårar då, dessutom så finns det en person som jag vid tillfället gärna vill veta mer om, hon är intressant.
När alla andra försvann så kom hon upp, med sin kära vän vid sidan om, två underbara personer som fått mig att skratta en hel del på sista tiden. Hon är svår att läsa ibland, det sägs kanske inte så jätte mycke på msn men jag försöker, ibland kan vi komma in i en konversation då allt bara flyter fram, det känns bra.

Tiden är ung och det är vi med, jag har ingen brådska och jag ska ta till vara på den här chansen och göra mitt bästa för att få ett vackert ending, precis som i filmerna...

God natt allesammans och tack för en fin födelsedag!       


Kommentarer
Postat av: jockonda

hhehe ääsch såå rörigt var det ändå inte! :)
menmen så där känner alla vi ibland, dfr man vill bara dra till maldiverna o börja plocka skräp eller what ever bara de blir lite nytt lite ombyte :P
det förstår jag verkligen..inget att grubbla över..ta o se de bästa i ditt liv istället, o var spontan..då känns de både nytt o spännand..man ska inte alltid göra de rätta, orka stapla ut allt.. gör de som faller in, även om de e inte de bästa..
livet blir roligare
krams på dagen!!!

2008-04-16 @ 01:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0