When things change, your not the same...

When things change, when people change, when did i change?

Saker förändras, de är inte som förr, inte som tiden man gillade, tiden blir iskall, sällskapet blir fruset.
Du är inte likadan längre, du ser inte mig längre, du vill inte kännas vid mig, du vill inte se mig som den jag var, är och alltid kommer vara.

Utfrusen, ensam och kall, jag tänder marschaller på jobbet, utomhus. De är kallt ute och jag tänder den med glädje pga att jag vet att värmen kommer, den kommer inte, jag ser den brinna men jag känner ingen värme.
De regnar och jag tittar upp mot himlen, dropparna blandas med tårar, dropparna väljer samma spår som tårarna, rinnandes ner för mitt ansikte.

Är det meningen att varje nyår skall upplevas med en viss ensamhet? Jag är van det vet jag, jag känner alla vänner intill mig men... Till en viss gräns, dom stannar vid rödljuset och det tänds aldrig till grönt, dom får stå där, jag får stå där, ensam.

Musiken når in, hela vägen in, rakt in i mig, rakt in i det mörka djupet. Känslan, värmen, ensamheten, de blandas och blir nåt som inte kan förklaras med ord, en tår, ett leende. Inget spelar roll säger vi, men det gör det.

Vissa har det svårt, fysiskt, psykiskt, ingen har det egentligen lätt eller? Tror inte det iallafall.
Jag vill hjälpa alla, jag vill känna att jag räcker till, oftast gör jag inte det men jag försöker, visar mig och mina känslor.

Jag borde skriva upp allas namn å förklara vad jag tänker å tycker om er, skriva ut ärligheten i den rena formen, visa sanningen, känslan jag får för era namn. Nån dag kommer det, nån dag ska jag skriva ut allas namn, alla jag känner och skriva ett likamed tecken och bara skriva ut allt, sanning, det får svida eller inte. Vill man ha ärlighet så ska ni få det, står jag ensam sen så va det meningen att de skulle bli så.

Fan vad jag älskar att göra så här, sätta på en låt och bara skriva ut varenda ord som kommer, inte undvika nåt, bara skriva varenda litet ord. Vissa tittar, vissa blundar men det står skrivet i svart å vitt, tankar som förädlar textens fina form, eller vad vet jag egentligen, im just a poor young man tryin yo make it in this cold hard world.

Sen till sist, en låt, en tankeställare!
 


Lupe Fiasco ft Matthew Santos - Superstar


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skriv skriv skriv vad du tycker om alla

2007-12-30 @ 21:36:03
Postat av: Daniel

de kommer i promise

2007-12-30 @ 21:38:13
URL: http://thelifeofdaniel.blogg.se/
Postat av: jockonda

SÅÅ otroligt bra låt, lysnnade
i tristess bara, men nu är jag fast :)

2008-01-19 @ 02:11:23
URL: http://jockonda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0