From someone to someone beautiful..

Jag har aldrig hävdat att jag varit bra på det här, aldrig sagt att jag varit bra med ord, aldrig sagt att skrivandet var min starka sida. Jag har aldrig flinat stolt över beröm, jag har aldrig tittat över texterna och känt mig stolt, hur kan jag jag det? När så mycket är av sorg, så mycket är av drömmar, så mycket är av ren och skär önskan.

Vad ska jag säga till någon som alltid får beröm, vad ska jag säga till någon som alltid fått uppmärksamheten, vad ska jag säga till dig, du som kanske inte längre lyssnar när något fint viner genom håret på dig, när orden av hur fantastisk du är fladdrar som flaggan i en sommarbris.

Hur kan jag vara unik när nog allt sagts?

Jag kanske kan börja med att vara någon annan, jag kanske kan börja med att prata om något annat, jag kanske skulle försöka göra något originellt, men om det redan är gjort vad gör jag då? Jag kan ibland när jag kör bil till Enköping säga till mig själv när jag åker längst motorvägen, - Där har nog aldrig någon suttit, eller - Där har nog aldrig någon stått.

Men vad har ingen aldrig sagt till dig?

Jag har i ett par dagar nu funderat, innan visste jag aldrig vem du var, iofs så vet jag inte riktigt det nu heller, men vad kan jag göra när jag känner att det är något speciellt med dig, något jag inte kan sätta fingret på. Mitt huvud vimlar av tankar medans jag sitter här, jag försöker förmedla dom på bästa sätt men oftast så går det inget bra men va fan, man måste försöka i alla fall.

En i mängden beundrare är nog vad jag är fastän jag inte vill vara det, jag önskar att jag aldrig sett dig på det sättet som jag gjorde, om jag bara gått in i dig på stan eller träffat dig nånstans, det hade känts så mycket lättare då. Att försöka förklara sig när man nästan bara sett bilder, det känns så hemskt, så kallt, så inte jag.

Jag blev så imponerad så jag log, jag fnissade när jag läste det du skrev, jag kände igen mig ibland men så kände nog många, så känner nog många, hur kan jag övertyga någon om inte allra mest dig om att jag verkligen bryr mig.

Hur kan jag visa att jag ser något annat, hur kan jag förklara att jag blir så imponerad av något annat än en bild. Att jag inte går in på din blogg för bildernas skull, att leendet jag får när jag lämnar sidan är på grund av något annat.

Hur förklarar man för någon att hon är vacker när alla andra redan gjort det?
Hur förklarar man för någon att hon är rolig när alla andra redan gjort det?
Hur förklarar man för någon att hon får en att må bra när alla andra redan känt det?

Men hur förklarar jag för henne att det är henne jag ser och inte bilden?..

Jag har sällan fått som jag velat och jag har sällan haft turen på min sida men jag gillar att drömma och jag kan ärligt säga att ibland är du verkligen min dröm...






Kommentarer
Postat av: jenny kring

va fint du skriver. :)

2011-10-21 @ 12:58:08
Postat av: Daniel

tackar =)

2011-10-22 @ 01:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0