Love might be lost now but hopefully not for long..

Ute på vattnet så står jag på brädan, värmen i luften och musiken spelas ur båten, vi har varit ute hela dagen och man känner av brännheta axlar som stekts av solens strålar.

I ögonvrån så ser jag dig sittandes på vår brygga, du drar fötterna genom den lugna ytan på vattnet. Vinden har avtagit och solen är på väg ner, himlen färgas i rosa och orange, allt blandas med blått.

Vi styr in och jag glider ner under ytan, farten avtog och äntligen blev jag blöt, du sitter än med fötterna baddandes i vattnet. Du ler där du sitter och fnissar samtidigt som du frågar om det gått bra, jag svarar kaxigt och säger att ingen kunde gjort det bättre.

Jag glömmer bort för en stund att jag ligger i det ljumna vattnet och istället i din famn, där min kind smeks av dina lena fingrar, där jag längtar efter dina läppars beröring, där jag längtar efter att endast vara med dig.

Vi spenderar kvällen på den där bryggan, jag håller hårt i din hand imellanåt för att inte låta vinden blåsa dig bort, jag vill inte förlora min ängel, dagsljuset lämnar oss snart men jag vet i mitt hjärta att du aldrig gör det.

Kvällen går mot sitt slut och det är än väldigt varmt ute, ängen därute lockar så, den ser så fruktansvärt mysig ut. Du springer ut med filtar i dina händer, skrattandes och jag följer efter, mitt ute i ingenstans får jag tag i dig och vi hamnar i det höga gräset, filtarna väl passande gör så att vi slutar där.

Nattens stjärnor håller oss vakna en liten stund, ända tills dina ögon sluts på min axel, jag somnar intill och vi inväntar nog morgondagen än.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0