Jag kupar solen och kärleken i min hand..

Tårna värms i solen på den torra bryggan, jag väntar på Fredde.

Han ska alltid åka med våtdräkten och den låg ju självklart uppe i huset.
Ser han komma gåendes längst slänten, solen ligger precis ovanför mitt huvud nu, vinden avtog för någon timma sen och vi får väl dra några åk innan middagen är klar.

Jag kupar handen runt solen, och fredde tycker det ser ballt ut från hans vinkel när han kommer gåendes ut på bryggan. Louise har lurat bakom mig och stoppat händerna i vattnet, nu smyger hon upp bakom ryggen på mig och lägger sina blöta händer över min rygg där jag sitter.

Fy säger jag å vrålar ut då det va lite kallt, hon skrattar åt mig tillsammans med Fredde, Gurra tog självklart en bild i detta ögonblick och minen jag gör på bilden är ju inte den mest glamorösa!

Louise kysser mig på kinden och ber om ursäkt samtidigt som hon lovar att inte göra om det, lite skratt hör jag bara medans jag suckar.

Jag ska tydligen först ut så jag snörar på brädan medans Fredde och Gurra förbereder båten, Louise har satt sig redo med kameran i högsta hugg, påstår att hon ska fota mig när jag ramlar men jag är kaxig och hävdar att jag håller mig torr ikväll :P

Hon ler mot mig där hon sitter i båten, Gurra frågar om jag är klar och jag ropar "köööör" Så bär det av. Linan spänns och jag glider ut på det blanka vattnet i solen, skär genom vågorna medans jag kommer ut på sidan, ingen vind alls ute på sjön, underbart.

Jag ser ut över horisonten och försvinner i det vackra för en stund, glider mellan vågorna och förbereder årets första hopp, skär tvårt över och får med mig bra fart, trycker i vågen och kommer upp fint, sätter landningen perfekt och känner adrenalinet spruta ur mig, fan va härligt!

Fredde ropar "NICE!!" och Louise tjoar, Gurra är mest upptagen med filmkameran, han tror nog jag är något jäkla proffs men så är ju inte fallet. Efter en stund så tröttnar jag i armarna och ger mig för å testa nåt nytt, självfallet så tappar jag linan och jag ser båten försvinna från mig.

Sakta sjunker jag och Louise skriker "Haha nu är du inte torr längre!". Fan att hon skulle få rätt då, båten glider upp bredvid och jag slänger upp brädan åt Fredde, "din tur nu" säger jag och han hoppar i. Kliver upp i båten och Louise hälsar mig välkommen med handduken.

Jag drar henne till mig och hon säger att jag va duktig, ja säger tack och kysser henne, Gurra säger "Skaffa er ett rum!" och vi skrattar. Freddes tur nu och han dödar åket totalt, kvällen fortsätter och vi blir allihop rätt blöta men vi blir allihop rätt nöjda.


En sommarkväll 2011....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0