Musiken spelas samtidigt som jag försöker få din uppmärksamhet..

Min kära loungemusik spelas i bakgrunden, kända låtar blir covers i en loungemix av suveräna låtar, jag är nöjd och belåten, det är bara se på leendet jag visar upp nu.

En kruxfråga har jag dock.

Hur får man någons uppmärksamhet?
När hon är så önskad, så önskad av så många, folk köar efter hennes blick, dom väntar på hennes leende, dom suktar efter hennes skratt och hennes hand.

Hur konkurrerar man med det? Hur får man uppmärksamheten när allt man har är hjärtat innanför bröstkorgen och ens egna tankar.

Jag kan inte hoppa särskilt högt, jag är inte starkast eller snabbast i världen så räcker jag till? Jag har inte en miljon på banken, jag är inte världens smartaste och inte heller särskilt världsvan.

Så hur får jag din uppmärksamhet när alla andra står framför mig, jag syns inte speciellt bra härifrån men jag finns, tro mig jag finns.

Jag vill dig väl, jag hör gärna din historia och jag delar gärna ett leende.

Tanken får mig att le, tanken får mig att må bra, jag målar glada färger på väggarna, snön och kylan utanför berör mig inte för tillfället trots att det är förbannat kallt i lägenheten haha.

Ska man ge vem som helst en chans? Aboslut, det kan ju visa sig att kolet blev till en diamant...




På lördag kör vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0