On my way to bigger things.

I fredags så satt jag hemma hos min morbror i Enköping, vi hade precis typ vaknat (sov sjukt länge). Jag lånade hans dator och loggade in på facebook, såg där att en vän skrivit en stor notis om att han sökte någon som vill jobba som dj utomlands då han inte kunde komma ifrån då han har både jobb/flickvän som han inte vill lämna.

Det var brådis och nästintill någon sekund senare så hade han skrivit till mig och frågade vad jag pysslade med, jag sa att jag satt och "degade" hos Fredde medans vi väntade på att dra oss hem mot Stockholm igen. Då frågade han mig om jag var intresserad av jobbet, jag sa att det lät kul men var lite tveksam till det då jag planerat en del saker i höst och i slutet av sommaren framförallt.

Han frågade om han fick ge mitt nr till killen som sökte en dj och jag sa "sure why not", vi kunde iallafall snacka lite och jag kunde få höra vad det handlade om lite närmare. Killen ringer direkt (tog typ 2 sekunder) och vi pratar igenom allt, vad det handlar om, hur länge och vad jag får osv. Det slutar med att jag frågar om jag får tänka på det tills imorn, han säger nja du får till ikväll på dig för han måste ha någon innan han åker ner dagen efter, jag säger ok och ber att få höra av mig senare samma dag.

I bilen på väg hem sitter jag och funderar, tittar ut över ängarna som vi kör förbi, himlen är klarblå men jag vet att om någon månad så är allt förbi, då är det kallt igen och inget kul.

Jag ringer min kära mor och berättar om erbjudandet, hon tycker självklart att jag ska ta det, ingen tvekan alls. Vi lägger på och jag fortsätter fundera, tiden går och flertalet "house-låtar" går på stereon i bilen, jag känner hur det rycker i mig, att jag blir taggad som när jag precis ska spela på nån klubb.

Väl hemma så ringer jag honom igen, han svarar inte men sekunden senare så ringer han upp, jag berättar lite om att jag spelar digitalt och inte med skivor, han säger att jag får köra precis hur jag vill....

Slutar med att jag nu på måndag (läs imorgon), åker till Ayia Napa för att jobba som Dj i 2 månader så vi syns i oktober mina vänner!

Jag kommer självklart ha internet och uppdatera eftersom men så att ni vet var jag är iallafall, im following my dream... =)

 

See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0