Våren ger mig styrkan att sträcka ut, att leva igen!

Rädslan släppte taget, jag har inget kvar att förlora, ståendes här där solen visar strålarna, där himlen lyses upp. Vi letar efter något bättre när det bästa står framför oss, vi ser förbi, vi går förbi, vi blundar för sanningen när rädslan kommer och tar oss.

Våga va stark, våga va smart, våga va du, vi har ingenting att förlora då vi stod här med ingenting från början. En starkt skinande sol lyser upp vägen för mig, jag vet vart den tar mig, raka vägen till dig, du min styrka är, du min styrka var.

Jag sträcker upp mina fingrar mot den tomma blå himlen, solen skyndar på, solen värmer upp, sjön vibrerar, isen smälter bort och jag känner våren i mina lungor, jag känner styrkan komma tillbaka.

jag glömmer bort att hjärtat blev krossat, jag glömmer bort blodet i lungorna, jag glömmer bort tyngden över mina axlar, jag glömmer bort det förlorade jobbet, jag glömmer bort allt för resan är snart här.

Jag borde glömma bort dig, jag gör det tillfälligt fastän jag ljuger för mig själv, jag vet att du aldrig försvinner ur mitt huvud. Du är oändlig, en dröm som aldrig blev sann, min stora sorg, min sanna...


Våren ger mig styrkan att sträcka ut, att leva igen, leva igen tills rädslan kommer och tar oss....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0