He surprised me with a song, a good song..

På pojkarnas lista, står du högst i topp
Men blir bemött som du vore trash.
För killen som har snott dig på höga belopp,
Vill inte ha nån fru, bara cash.
Han e en sån man, som sol-o-vårar.
Tar allt du har .
Sedan, blir du, lämnad i tårar
Utan någonting kvar.


Din före detta kille var av samma sort,
han var en riktig gris, som bedrog.
Dom elaka ryktena skratta han bort,
tills att du såg bevis, o fick nog.
Sen kom, han som gick på tabletter. Kaffe o cigg.
Han var, din blott, enstaka nätter.
För ett risigt ligg.


Ta mig, ta mig istället. Jag vill och kan.
Gå med, dig till kapellet.
Som en riktig man.



Vilken jävla text! Satt på jobbet och chefen drog på denna... Hörde vem det va från början, suckade högt och efter första versen så stod man där helt chockad, att han kunde skriva sånt? När? Var? Hur? WHAT?!

Den träffade mig som blixten och jag drog till ett litet leende och vart imponerad, han gjorde äntligen en vettig text, sen att han låter förjävligt, de kan ja ha överseende för hehe.

Sitter hemma och lyssnar på pianotoner i form av Michael Buble, han e grym, återigen.
Ibland vill man ju bara kunna sjunga, inte för att bli känd utan för att få äran att förmedla så vackra texter på bästa å finaste sätt. Jag skulle bara kunna sjunga för mig själv, men bara vetskapen av att man kan göra de bra räcker för mig tror jag, det vore grymt.

Tankar flyger och minnen får mig att fnissa till, vad folk sagt häromdan, vad folk gjort för en, fina saker som får mig att le, minnen som speglar dom fina dagarna, dom jag ler åt nu. Människorna som sårat mig kanske men ändå gjort mig glad vid nåt tillfälle, hon, hon och hon, flera av dom, tankar som får hjärtat att dansa, tankar som kittlas och visar spår av sommarflörtar, kärlek kanske...

Tittar ut i vardagsrummet, på min flummiga tapet som även den får mig att le, på den tomma soffan där jag vill att nån speciell ska ligga, där den personen ska le tillbaka när ja tittar henne djupt i ögonen, värmen.

Där står ju även min tomma kebablåda som ja nyss satte i mig, ja veeeet, ohälsosamt kanske men fy fan va gott, tack Golden West för en god kebab, de gjorde ni bra!

Nästa vecka närmar sig, Göteborg. Fan va jag hoppas att de blir kul, få komma bort från allt å alla, en ny miljö i åtminstone en vecka, de blir bra.
Nej men nu tror jag att jag avslutar den här tankegången, vi hörs väl imorrn gott folk!

Förresten låten heter Magnus Uggla - Pärlor åt svin, haha de trodde ni inte va! Tjoho!

Kommentarer
Postat av: jockonda

haha asså Ugglan kan ju rocka ibland! ;)
jobbar på Acta i danderhyd (= extraknäck

2008-01-18 @ 00:14:37
URL: http://jockonda.blogg.se/
Postat av: jockonda

så du har rötter i Chile? :))

2008-01-19 @ 01:19:16
URL: http://jockonda.blogg.se
Postat av: jockonda

aså? vad intressant :)! har du varit i chile ngt då?

2008-01-19 @ 01:39:34
URL: http://jockonda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0