Tryin to be who i am...

Vi går alla sidleds, musiken i våra liv påverkar hur vi vill leva, du sätter på en beyonce låt och vill att kvinnorna tar över världen, vad har jag att sätta emot?

Tills vidare låter jag dig spela din video via youtube, jag låter dig sjunga vidare på din sång, jag låter dig spela vidare på din fiol....

Jag hör svaga toner i bakgrunden, den lugna stunden jag glömt bort för en sekund, herre vad jag saknat att bara gå hem själv en natt, inge regn, ingen blåst bara jag och mina låtar, ni vet vad jag menar.

Chris stämma matchar mitt språng längst trasiga asfaltsvägar i natten, jag har en bit hem men det bleknar oftast när jag vet att musiken bär mig hemåt. It does'nt feel like christmast at all men jag känner mig hemma ändå, det känns varmt och det beror inte på sommarnatten utan på texterna jag nynnar på medans  melodierna spelas via mobilen.

Jag må inte ha en Iphone, jag må inte heller ha nån Android men ingen behöver något sånt för att njuta av musiken. Tillsammans går vi hand i hand längst vägen, den blöta asfalten visar att det än inte är långt till hösten men ändå tillräckligt långt borta för att jag ska glömma bort att ta på mig något varmt.

Inatt gick vi vem, du miss V vet inte vem jag är trots att du frågade, jag förblir mystisk för dig, jag förblir en skugga som du kanske en dag glömmer bort. Vår alkoholsdimma varade ett tag men hade du varit redo för ännu en dans utan den? Ingen som vet, ingen som vet brukade någon sjunga, trots dina diamanter till ögon så var jag tveksam när du ropade frågan, när du undrade vad jag hette där jag stod, natten stod på glänt när jag vände mig om på bron, jag ropade ut ett namn men var det rätt?

Ingen som vet, ingen som vet, trots allt så kanske du inte kommer ihåg, trots allt kanske ditt leende inte var ämnat för mig utan för någon från Oslo, who knows, who knows.

Jag nynnar vidare medans those christmas lights keep shining on... Might not be christmas yet but i love this song...



P.s älskar å skriva på fyllan, puss....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0