varje dag..

Varje dag ser jag mig om, varje dag vänder jag mig, tittar runtomkring, söker efter nåt som inte finns där.
Varje dag tittar jag, letar jag efter dig, min blick söker efter det där leendet, efter de där ögonen.

Varje dag lyssnar jag efter din röst, bland allt skrik och tjoande lyssnar jag efter hur du sa mitt namn,
hur du fnittrade och dina speciella ljud.

Varje dag i min ensamhet ropar jag ditt namn, tyst för mig själv.
Varje natt viskar jag ditt namn i mina drömmar och varje morgon vaknar jag upp och inser att du inte finns här
längre.

Jag har ingen längre, hon gick sin väg, hon försvann.
Jag bestämde mig för att sätta mig ner och vänta.

Varje dag väntar jag på henne.
Varje dag hoppas jag att hon dyker upp.
Varje dag letar min blick efter det där underbara håret, siluetten av den perfekta.
Varje dag sitter jag kvar ensam när solen går ner och varje dag får jag gå hem ensam, i kylan.

Försökte vända på allt, man försökte glömma, man försökte radera allt, precis allt.
Dagen går och bilderna i huvudet vägrar försvinna, hjärtat spelar upp toner som bara hon förstod, som bara vi förstod.

Varje dag försökte jag glömma.
Varje dag försökte jag blunda.
Varje dag försökte jag hålla tårarna borta,
och varje dag försökte jag hålla hjärtat slående.

13e december blir en ensam dag, en fruktansvärt ensam dag..

Kommentarer
Postat av: L

Varför just 13e december? :/

2010-10-14 @ 16:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0