Middag för tre


Måndagkväll och sitter i bilen på väg hem till Mickan, vi ska ha en mysig vintermiddag ihop, hon, jag och Malin.

Ska fickparkera och när jag går ur bilen så står dom där i fönstret och bedömer min parkering haha, roligt att dom tyckte den va bra haha, hade ju världens lucka :D

Kommer upp och kramar om dessa damer, inte sett dom på år å dar, härligt å få se deras leenden igen!
Mickan visar runt mig lite då jag aldrig satt min fot hemma hos henne förr, Malin går efter och dom pratar i mun på varann som dom alltid gör, eller så är det så att bägge två pratar så fort så ja uppfattar att dom pratar i varandras munnar haha.

Jag ställer mig i köket, ber om lite musik, lite redskap för att skapa denna kulinariska upplevelse, ikväll skulle vi återskapa Preemsoppan haha.

Min version av denna utmärkta soppa är följande

Currysoppa:
Keldas Oriental Curry
Kycklingfilé
Lök
Vitlök
Salt
Svartpeppar
Koriander
Krutonger

Efter lite spistid så va det klart, damerna hade dukat upp fint i köket och vi satte oss ner och åt.
Det smakade suveränt och tjejerna kan nog hålla med mig hoppas jag hehe.

Efter maten så satt vi och pratade en stund om allt från skolan, religion, sex och relationer.
Det var under relationssamtalet som dom drog fram en viss bok om mitt kön haha, typiskt nog så var den ju oxå skriven av en tjej^^ haha.

Jag blev förhörd och dom bad om min åsikt i vissa ämnen och jag delgav den informationen jag kunde ge, dom berättade om upplevelser som dom haft osv osv.

Efter det så satte vi oss i vardagsrummet och spelade spelet "Scene it?" vilket är ett frågesport spel om filmer och olika aspekter inom film. Detta va jätte kul och påminde väldigt mycket om "Buzz". Efter några omgångar kunde vi konstatera att vinnaren var Malin, hon va riktigt vass på det spelet, iofs så hade hon en väldans massa tur då hon gissade en hel del haha men även tur är skicklighet för man ska ju ha de i rätt läge!

Efter den förkrossande segern så skulle dom tvunget visa mig en massa klipp på youtube om Twilight och den nya New Moon, asså snälla jag har inte sett filmerna men vad är det med denna hysterin! haha.

Mickan hade då märkt att Paradise Hotel börjat och jag fick gräma mig igenom det oxå^^ jag tittar inte alls på programmet och det intresserar mig inte heller. Mickan och Malin va som fast i det så man fick sitta där och titta när dom gjorde bort sig om och om och om igen, som vanligt med förnedringstv.

Efter det så hade dom insett att det va ett dubbelavsnitt så dom letade förgäves på tv6play efter det andra avsnittet men icke!

Klockan började bli mycket och jag såg på Malin att hon mådde lite dåligt över att hon skulle behöva jobba klockan 7 dagen efter haha, synd om henne. Efter en stund så kände jag mig lite trött så jag meddelade min avgång och gav damerna varsin kram och satte mig i bilen och åkte hem.

Tack tjejer för en underbart rolig kväll!

 


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Tack själv baby! Det gör vi om snart igen :)

2010-01-06 @ 19:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0