Ses en annan gång...

När jag vaknade igår visste jag inte att du skulle vara där.
När jag satt hos en vän kände jag inte till att du skulle stå framför mig ikväll.

Kylan trängde in under jackan när jag stod utanför, vi väntade tills vakten såg oss och fick sen gå in.
När jag tog av mig jackan såg jag mig omkring, ingen intressant så långt ögat kan nå.
Gåendes bland folk, sakta glidandes förbi tjejer som skrattar, killar som ger highfive, ölglas, en hektisk bar med stressade bartenders.

Mellan folk kunde jag se nåt, det fanns nåt som slank förbi, en skepnad, nån jag kände igen..
Dina stora vackra ögon fick syn på mig innan jag sett dig, jag såg i det suddiga havet ett leende, jag kunde se hur det gick mot mig där jag stod.

När våra blickar möttes så blev allt tyst, jag kunde känna hur jag log, hjärtat slog lite fortare för varje steg du tog, ett steg närmare mig.

Du omfamnade mig och jag blundade, kände din parfym, den härliga..
När jag öppnade ögonen så va du borta, en vän puttade till mig och vi fortsatte in.

Vi stod i ett hav, lampor, ljus, musik, ett hav med människor, badandes i ljus och toner.
Jag såg ett par ansikten en bit bort, dessa kände jag igen.
Kramar, frågor och leenden, inget konkret förutom det vanliga "hej", ingen stol så jag hukade mig ner, tappade min mobil när jag böjde mig så jag fick ställa mig på knä för att ta upp den.

Jag försvann under bordet en sekund och när jag kom upp igen så satt hon där, hon hade inte sett mig än bland alla champagneglas som stod i vägen, där försvann jag en sekund, bland kristall, isen som kylde flaskan i skålen.

Jag förflyttade mig lite och då såg hon mig, hennes leende riktades mot mig, jag log tillbaka och hon viskade "hej" tvärs över bordet. Jag gjorde det tillbaka och vi kunde inte sluta titta på varann, jag kände hur nån ryckte i mig, drog iväg mig mot dansgolvet men jag kunde inte släppa blicken från henne där hon satt, leendes utan nåt som helst bekymmer.

Jag vände mig om och blundade, tog ett djupt andetag och öppnade ögonen, tittandes i taket hade jag vaknat upp i min säng, jag kände hur min högra arm somnat och började sticka, vände blicken och såg då det blonda håret, hur solen hade letat sig mellan springorna i persiennerna och väldigt svagt lyst upp hennes vackra ansikte.

Jag log och la mig tätt intill henne och somnade om...



Kommentarer
Postat av: Linda

I know! :D Vill ja me men du kan ju ha dom så köööp dom :D

2010-05-06 @ 23:34:19
URL: http://whataboutthislife.blogg.se/
Postat av: Patricia

undrar bara en sak, är du en kille :P?

2010-05-10 @ 20:52:53
Postat av: Daniel

haha ja... jag är en kille, svårt å missa :P

2010-05-10 @ 23:33:02
URL: http://thelifeofdaniel.blogg.se/
Postat av: Patricia

heehe:P skriver du bara om poesi eller?xD

2010-05-11 @ 21:55:21
Postat av: Daniel

vet inte om man kan kalla detta poesi men ja skriver saker som jag hittar på ja, blir lite av allt typ, skriver det jag har lust å skriva, ibland ere saker som sker i mitt liv å ibland så låter jag hjärnan/hjärtat tala typ

2010-05-11 @ 22:14:31
URL: http://thelifeofdaniel.blogg.se/
Postat av: P

okej, hur ska man veta att de har hänt dig då?

2010-05-12 @ 16:37:43
Postat av: Daniel

ja du.. ett tips vore väl att fråga? hehe

2010-05-13 @ 00:02:11
URL: http://thelifeofdaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0