like light through a window..

Jag vaknade upp lite före henne...

Hon låg där bredvid, hennes hår låg för hennes ansikte, sakta och försiktigt drog jag undan det.
Det va alldeles mörkt i rummet förutom en lite springa där gardinen möter väggen, ljuset skiftade i styrka till och från.

Springan kunde imellanåt lysa upp hennes ansikte och sedan få det att försvinna in i mörkret igen, jag visste inte hur länge jag legat där och tittat på henne förrän hon öppnade sina ögon. Hon tittade på mig med en lite trött blick och frågade hur länge jag legat där vaken, jag visste inte riktigt sa jag och log, hon loh tillbaka och kröp närmare mig.

Hon kröp intill mig och la min arm runt sig, hon sa att hon aldrig ville gå upp så länge vi låg så där ihop, ja höll med henne för det var underbart, jag blundade igen och somnade in.
När jag vaknade så var hon borta, jag satte mig upp och funderade på vart hon tagit vägen..



Då kom jag på att allt bara var en dröm...


Kommentarer
Postat av: C

Drömmar kan bli till verklighet.

2009-11-16 @ 10:41:09
Postat av: Katja

Du skriver så fint Daniel

2009-11-16 @ 12:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0