Sadness and tears, what a way to end things...

(lyssna medans du läser)
 
Tiden rann förbi mig, jag vinkade.
Tiden frågade hur det det stod till, jag vände kinde till och ville inte visa att jag hade ont.
Tiden tog tag i min hand, sa att allt skulle bli bra sen visade hon mig en glims av framtiden....


Vad ska jag göra när jag går sakta förbi, ser dig framför mig, drar mina fingrar längst din kind och en tår faller längst mitt finger.
En sekund senare har du försvunnit från mig, du vet inte vad jag heter eller vem jag är. Lika bra?

Stod med handen i luften i väntan att nån skulle ta mig härifrån, ingen kom, ingen kom, ingen kom. Nu kände jag nåt, det var en snöflinga som landade i min hand, den vägrade smälta och jag tittade förundrat på den, jag kunde inte släppa denna vackra skapelse med blicken, plötsligt så var du där, du tog upp den och blåste iväg den, Sa "make a wish" och så gick du iväg igen..

Jag slöt mina ögon och önskade.. Öppnade ögonen och inget var där, jag vart besviken och gick hem.
Väl till sängs så funderade ja medans taket i sovrummet lurade mig med sin stjärnhimmel, jag somnade men blev väckt...

Du satt där, log och sa bara hej...
Min önskan slog in...


Kommentarer
Postat av: Diana

Du kan verkligen skriva, nästan så man fäller en liten tår :')

2009-07-13 @ 17:44:50
URL: http://bittrasanningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0