To in love to let it go, but if you never try you'l never know

Två lyckade dagar, mitt grovjobb igår really paid of, 4-5 timmars "laga mat", koka chilensk gryta slutade ikväll med att pappa berömde den med orden "den smakar som farmors gjorde". Dom orden värmde då farmor var en gudinna i köket, en bättre kock finns nog inte. Så maten vart lyckad, dock så står jag med otroligt mycket mat kvar, gjorde nämligen två stora grytor hihi, men men mer till mig dåra :P



Jag stod och fiskade en dag, solen lyste trevligt en höstdag, det var förra veckan detta hände.
Ensam i min tystnad stod jag, de enda ljud jag kunde höra var när fiskedraget slog i vattnet, en stilla njutning helt enkelt.
Ändå kunde jag inte sluta tänka... På andra sidan bor du, den personen jag hade sist, den personen som värmde mig ett tag, den personen som jag satt på parkbänken med. Åkte förbi vår parkbänk idag när jag åkte till jobbet, det gjorde lite ont men det är smällar man får ta, bänken var lika vacker som alltid, man kunde minnas fina stunder..

Åter när jag stod där och tittade ut över sjön, spegelblankt vatten, inte en vindpust så långt ögat kunde nå.
Tankarna flödade, tvärs över sjön var du, upp för vägen in i skogsområdet stod din fars ståtliga hus, du va där..
Iofs så va du ju inte där just då, klockan va ju så pass att du var på jobbet men man kunde ju drömma lite för stunden..



Jag börjar tänka på dina sms L, dom gjorde mig glad, väldigt glad, nästan så man önskar att verkligheten var den.
Om jag ändå kunde vara just den personen, för en stund, för en evighet, det hade varit perfekt som du sa..
Du är fin du, alldeles för fin person för mig ibland, min karma säger mig att det inte är dags än, allt det har jag berättat om.

En dag kommer, en dag då vi hamnar tillsammans, på samma stig, en dag då vi ler mot varann och jag gör det som alla andra borde gjort från början, behandlar dig som man borde, med kärlek, ge dig all denna uppmärksamhet som du är värd, visa för dig att du är den alla borde ha ögonen på, denna underbara L

kram ängeln, gråt aldrig igen...



To you..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0