En kväll utan lugn, en natt utan mörker

All denna snö,...

Alla fotspår har suddats bort, dina steg försvann så jag hann inte följa dom ända fram.
Du är nu så långt borta, jag kunde se din kontur för en stund sen, nu är allt borta, allt är vitt...

Var jag än tittar så ser jag bara en vit vägg, inga spår kvar åt vardera håll, mina egna är borta.
Jag står kvar tills jag inser att det är hopplöst, du vände aldrig tillbaka, du såg dig aldrig om.
Varför måste jag stå kvar ensam här i all den här kalla snön?

Jag sätter mig ner för att vänta, det går en tid men jag ser inte dig, all värme försvann när jag förlorade din hand.
Nu känner jag kylan ta tag i mig och jag lägger mig ner. Från himlen dalar alla dessa snöflingor ner, stora som små, alldeles klarvita och väldigt kalla.

Jag känner hur allt börjar lämna mig och jag känner inte längre mina händer eller fötter, allt är väldigt kallt.
Känner hur mörkret närmar sig och ögonen vill somna in, varenda litet andetag dröjer längre och längre.
Nu säger vi god natt...




Droppar, varma droppar rinner längst min kind, jag känner hur det sticker i mina fötter, allt är fortfarande mörkt men nåt känns annorlunda. Jag kan plötsligt röra mina händer men jag är för svag för att orka resa på mig, ögonen är fortfarande stängda.

Något varmt läggs över min panna och jag kisar med ögonen för att se något, allt är så ljust men en siluett av någon dyker upp framför mig. Försöker fokusera blicken men det är svårt pga allt ljus, till slut ser jag att det är du...

Du kom tillbaka, du räddade mig från kylan, jag överlevde..
Nu sitter du och ler över mig, som att all fara spolats bort, jag kan känna värmen igen, du håller min hand, tack...


Så, jag ligger ute i snön och väntar på det där ögonblicket, när ska du rädda mig? jag fryser...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu så säger jag åt dig på riktigt. Skriv en bok. Du är sjukt begåvad. Jag blir nästan förbannad. hihi..

/Lm

2008-11-24 @ 09:31:11
URL: http://http
Postat av: Jonna

de sista inläggen verkar så deprimerande.. why?

fint skrivet som vanligt men kärlek kan vara något annat än bara brustna hjärtan och tårar !



sköt om dig

2008-11-24 @ 13:58:27
URL: http://vackerheten.blogg.se/
Postat av: Gurra

Men du!

Jag lovar jag kommer tebax!

Och vill du hitta hit söker du bara på eniros kart tjänst!!!

Det löser sig broder!

Lovar jag glömmer aldrig minna rötter!!!

I will return!!!

2008-11-24 @ 20:39:13
URL: http://gustafbergqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0