Cloverfield part III

Historien är framspolad väldigt långt fram, dom har klarat sig, iallafall dom två speciella.
Vi sitter i Central Park under en bro, man hör bomber och explosioner från olika delar av New York.

Nu har dom bara varandra, sittandes i kanske deras sista stund på denna jord, han håller om henne hårt,
hon flämtar och gråter, säger att hon är rädd, allt syns i kameran, varenda känsla lyser igenom linsen.
Han sträcker upp kameran och riktar den mot sig, säger sitt namn och berättar vad dom har varit med om,
efter att han sagt sitt så ger han henne kameran och ber henne göra samma sak, det är jobbigt för henne,
hon kan inte sluta gråta eller skaka på grund av räddslan.

Hon klarar det och efter att hon är klar hör dom bomber falla runt dom, infernot närmar sig fort.
Dom ser varann i ögonen och inser att dom iallafall får vara tillsammans till slutet, deras kärlek ger dom modet att möta allt.

Det blir ett ljussken och allt skakar, dom ser bara eld runt sig och han tappar kameran, den riktas ifrån dom men man kan fortfarande höra deras röster där dom säger deras sista kärleksförklaringar till varann innan allt slocknar.



Historien i 3 delar var ur filmen Cloverfield, har släppts på DVD och är absolut en film man ska se, lite bearbetad av mig men det mesta kommer som sagt ur filmen.

Jag kände en stark koppling till huvudkaraktären och jag gillar hur han aldrig gav upp för att komma fram till sin kärlek, det imponerade mig hur mycket han var villig att offra, en sann man, en sann hjälte i mina ögon.

se filmen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0