Turning into something beautiful

De är nästan natt nu, klockan är väl runt 23, det är fortfarande varmt ute, de har inte släppt ännu.
Jag är åter ute på bryggan, det fiffiga med landet är att all belysning är som bortblåst, all smogg som lägger sig i luften efter bilar finns inte i närheten, nu är vi i naturen och här syns allt så otroligt klart.

Varenda stjärna lyser med en enorm glöd, starkt vit ljus nästan blått lyser ner över mig och jag blir som förtrollad, finns bara en som kan få mig så här stel och det är du.

Vattnet glimmar i en blåvit nyans, varenda ljusglimt tas upp av vattnet och speglas tillbaka mot himlen.
Jag väntar ett samtal, du sa att du skulle ringa inatt elr ikväll, och det hinner knappt gå en minut över 23 innan min mobil vibrerar.

Jag sätter mig på bryggan och svarar, lutar mig sakta bakåt och slutar liggandes på bryggan.

Jag: Hallå,
Du: Hej älskling, hur är det?
Jag: Det är bra, men de är ganska tomt här utan dig, me miss you
Du: Åh sötnos, jag saknar dig med, något oerhört men jag är snart hos dig igen min kära, me love you!
Jag: Me love you too darling

Jag berättar hur dagarna varit och du om dina dagar där nere, hemma. Vi pratar en stund om alla saker runt omkring saker som hänt och roliga ting som hänt, även kanske lite tråkiga saker men i helhet ett fint samtal.
Jag vill så gärna visa dig himlen hos mig här där jag ligger, stjärnorna som visar sina vackraste sidor, du skulle ha legat vid min sida nu, dela de här ögonblicket med mig men jag vet att det kommer fler dagar, fler nätter ihop med dig.

Du är så långt ifrån mig just nu min sköna men i mitt hjärta så finns du nära, i mitt hjärta är du älskad och i mitt hjärta kommer du att få stanna hur länge du vill.

Vårt samtal slutar med ett "Jag älskar dig, god natt" och jag ligger kvar en stund. En kylig vind viskar att det är dags att gå upp till huset och jag håller med den, God natt allesammans, vi hörs nästa gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0