Angel




Sitter på bryggan och ser ut över det lugna vattnet, vinden stryker längst vassen, om jag ändå hade fiskespöt här.
Solen värmer min rygg rätt skönt, inte för hett utan precis lagom just för att blåsten ligger runt hörnet med.
Jag har väl suttit här i nån timma nu, allt är så vackert, så fridfullt.

Du är hemma nu, långt härifrån, du lämnade mig för en dag sen men det känns som jag varit ifrån dig i flera veckor för jag saknar dig så. Skåne känns så långt bort, de är de ju iof oxå, men ändå, jag vet att du kommer tillbaka en dag, jag är säker...

Men den dagen är långt borta nu, vi har inte hörts nåt idag men det känns ändå bra, jag vet att du finns hos mig överallt ändå, min ängel...

Jag drar ner fötterna i det svala vattnet och tittar ner i det kristallklara vattnet, bestämmer mig för att bada en stund.
Hämtar en stor badring och hoppar i. Glider upp på badringen och lägger mig i den, vinden bär mig ut från bryggan och nu ligger jag mitt på sjön, solen står mitt på himlen och jag ligger där och tänker på dig, hur vacker du är och hur lyckligt lottad jag är som har dig.

Efter en stund där ute så simmar jag in till bryggan igen, drar på mig kläderna och beger mig hemåt, en mans drömmande en annan mans verklighet, min verklighet....






Kommentarer
Postat av: Linda-Marie

Men va grym på att skriva då... va det... (absolut inte avundsjuk)....

2008-07-15 @ 22:41:51
URL: http://lindamariesliv.blogg.se/
Postat av: Fredddan

DUDE this i deep! thank you so much

2008-07-16 @ 04:36:20
URL: http://freddanofsweden.blogg.se/
Postat av: Jonna

hon sommarjobbar på sitt gamla frisör-ställe här i v-ås i två veckor. och igår sov hon hos mig !



inte svårare än så ;)

2008-07-17 @ 09:33:52
URL: http://vackerheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0