When a bad surprise comes knocking at the door

Vakna upp dagen efter, efter en vecka av slit, en vecka av prat, skulle ha tråffat någon igår, de hade väl bara gjort saker värre.

Pratade om framtiden, pratade om vad som kommer hända, vad personen sa till mig om saker å ting, allt var en lögn elr? Varför säga saker till mig och sen göra nåt helt annat? Varför ångra sig och känna olust för en person, varför säga att man vill ha ett slut men inte våga avsluta det pga vad folk ska tycka? Varför sen gå och göra det motsatta?

Varför kommer alltid sanningen om lögnen och knackar på dagen efter?
Varför Säger du inte bara vad du egentligen vill elr kan du inte det?
Ger du efter och visar folk det dom vill se, inte det du egentligen vill visa?
Flera gånger har detta hänt, du säger, du säger, du säger, men du gör,... Ja du gör nåt helt annat...

Konfronterar jag dig blir du sur, frågar jag varför så vet du inte, men ändå så ljuger du hela tiden för mig.
Vad ska jag tro att jag betyder, du slänger mig åt sidan som en trasa fastän det är jag som står där när du mår dåligt, du tar i mig när det passar dig, du ber om min hjälp när det passar dig och delar med dig av saker som ingen annan fått höra. Är det sanningen?

Det kan jag inte svara på längre....
Vem lever ditt liv? Du elr någon annan? Vem ljuger för mig? Du elr någon annan?


Kommentarer
Postat av: jockonda

gud, vet inte om det e det, de gäller..men jag känner igen varje rad i min egna olyckliga kärlek..o konstigt nog mer som den "okända" än berättaren...illa får man säga, om sig sj asså...
hoppas du löser upp det på ngt sätt!
=)

2008-01-20 @ 02:42:20
URL: http://jockonda.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du vet precis hur de ligger till, handlar inte om lögner.

2008-01-22 @ 13:36:45
Postat av: Daniel

haha skrattretande, säger bara, säg inte för mycket på fyllan, sen så vet jag vad du sagt till mig, jag tänker inte säga nåt. Vore inte snällt, dock är inte jag boven i detta, hoppas du växer upp å inte behandlar folk som skräp.

2008-01-22 @ 14:21:37
URL: http://thelifeofdaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0