When everything just stopped

Pausknappen är intryckt, hela världen stannar till.

Jag tar blien och beger mig till dig, kommer fram efter ett tag och där sitter du. Du lyckades fastna när du satt vid bordet och tittade ut genom fönstret, vad tänkte du på medans du satt där? Ägnade du mig en tanke? Fanns jag i dina tankar?

Jag satt där hos dig ett tag, beundrade de ja såg, att nån kunde vara så vacker, att de ens va möjligt.
Jag tog fram en röd ros och la den framför dig mitt på bordet med en lapp bredvid där det stod en liten rad till dig.
Stängde dörren när jag gick därifrån och tids nog när jag nådde porten så satte jag igång tiden igen, allt rullade på och du såg rosen och lappen.

"Titta ut vackraste" stod det och du tittade ut mot vägen, där stod jag och log upp mot dig. Ner-springandes kom du ut till mig, frågade hur jag kunnat komma dit och hur hon fick rosen, jag svarade bara;

När kärleken stod utanför min dörr så stannade allt, jag blundade, tänkte på dig och öppnade ögonen, där satt du framför mig, en dröm som gick i uppfyllelse...

Resten är historia, god natt...

Kommentarer
Postat av: Danne (vardagsbloggarn)

Hello danne! Det var ett tag sen.. Hoppas sommaren varit bra!

2008-08-14 @ 15:44:58
URL: http://minvardags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0