Dagen jag lämnade er

De hade hunnit bli kväll, inte många va ute när jag körde upp utanför lägenheten.
Parkerade bilen och låste den, såg nån ståendes en bit ifrån men jag brydde mig inte mycke om det.
Började promenera mot dörren och hör någon komma bakom mig, antar att det är nån som ska till centrum då dom inte har stängt riktigt än.

Plötsligt så känner jag något kallt sticka in i ryggen, det svider till lite och jag vänder mig om.
Där står personen jag sett tidigare, en blodig kniv håller han i handen. Jag tar mig mot ryggen och känner att handen blir varm, nån vätska rinner över den med. Tar upp handen framför mig och ser hur hela den är röd, blod över hela min högra hand.

Känner hur jag tappar balansen lite och jag ställer mig på knä framför den här okända människan, allt blir snurrigt och jag frågar vad han har gjort, han svarar "det är dags för dig Daniel, det är dags för dig att lämna oss"

Jag känner hur allt försvinner ifrån mig, känner att tiden rinner ifrån mig. Hamnar på rygg och stirrar upp mot himlen, den är mörk och dyster, jag som trodde att jag skulle dö en solig dag, ingen ler mot mig ikväll. Han står kvar och säger att det är ok, allt ska bli bra, du sårade många men du lämnar oss med ett gott samvete.

Jag känner hur allt stannar upp, jag hann inte säga förlåt, jag hann inte förklara och jag hann inte visa alla.
Jag blir svagare och känner att det är över, nu är det slut, här tar det slut, utanför min port i Åkersberga lämnar jag er.
Sluter ögonen och allt är borta....

Alarmet ringer och det är dags för jobbet, det är tredje gången jag drömmer den här drömmen, vad menar du?...

Kommentarer
Postat av: Linda-Marie

Oj.. kolla i en drömtydningsbok... Och du stänga toalettlocket? Du vet att jag och joakim är lata va?

2008-08-04 @ 22:32:42
URL: http://lindamariesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0